Att ständigt lära och spana efter digitala trender

Att studera samtidigt som man jobbar är riktigt givande och jag kan rekommendera att studera inom det område du jobbar med. Särskilt om det är inom ett så föränderligt fält som mediepedagogik/medieproduktion. Som anställd mediepedagog behöver jag, förutom att ständigt lära mig nya program och arbetssätt, ha antennerna ute för att scanna in vilka digitala lärtrender som är i ropet, vilken digital teknik som är på antågande och hur medietrenderna ser ut.

I en uppgift i utbildningen skulle vi i grupp reflektera över hur trenderna framöver ser ut och hur vi tänker kring medieproduktion för lärande i förhållande till dem.

Vår studiegrupp valde att presentera våra reflektioner som en inspelad podd. Du kan lyssna på den här.

Grupp tre reflekterar över digitala lärtrender 2017

Jag har själv satt ihop en kort lista över trender i den digitala världen som jag läst mig till i intressanta artiklar på webben. Se det som en liten spaning inte en komplett rapport. Du kan läsa den här.

omvarldsbevakning-trender-mm

Kommentera

